Pages

Saturday 5 September 2015

Come and Go.



Dalam hidup ini,

akan ada insan yang hadir dan membawa erti kepada kehidupan kita.

Tapi akan ada suatu masa mereka akan pergi.

Kita mungkin tak dapat lepaskan mereka

kerana banyak kenangan yang telah dibina.

Yang paling penting,

kita telah lalui semuanya bersama mereka

kerana telah bersama-sama dalam perjuangan di jalan Allah.

Namun, takdir Allah itu sangat unik.

Mungkin lebih baik mereka pergi,

kerana pemergian mereka mungkin adalah untuk masa depan agama juga.

Seperti aku juga.

Bagiku, mereka sudah seperti keluargaku di sini.

Di saat aku berjauhan dengan keluargaku,

dan aku harus berkelana untuk menuntut ilmu.

Mereka sentiasa di sampingku,

sentiasa bersama suka dan duka.

Tetapi, aku sedar, bukan aku yang memegang takdir,

Jika mereka harus pergi, biarkan saja mereka.

Mereka juga tidak ada pilihan.

Jika pilihan mereka untuk pergi, adalah lebih baik untuk mereka

Yang penting, perjuangan aku di sini diteruskan,

Dan mereka juga akan berjuang di tempat mereka ditakdirkan.

Aku pohon pada Tuhan,

Supaya semangat kami dikembalikan.


Kerana kita makhluk, yang kekal hanyalah Dia.

Doakan semua sahabat saya yang perlu meneruskan perjuangan ini sama ada yang masih bersama saya dan juga yang perlu berjuang di tempat lain.

No comments:

Post a Comment